Julkaistu alun perin vanhan blogin puolella

"Äiti! Pois nino pesä! Minä sano moota keetaa äiti ei mennä pikku pesä!" nino=dino (dinon pesänä toimii säkkituoli) On se kiva tietää, että on se kuitenkin kuunnellut, kun mä sille juputan, miten pitää sanoa monta kertaa ennen kuin Isosisko uskoo jne...

Isosisko rakenteli dubloilla. "Ite tehdä mili-tatti." "Onko mili-tatti sieni?" "Namm." "Onko se hyvä sieni?" "EI. Mili-tatti kääpässeeni, ei maistaa!" Oli se aika vaikuttava sieni, iso ja sininen.

Mummin ja ukin Saksan-matka oli myös tuoreessa muistissa. "Minä tehdä eetokone. Mummi ukki mennä eetokone." "Onpas se hieno! Onko tuo se lentokone, millä mummi ja ukki meni Saksaan S:n luo?" "Namm. Tässä eetokone masu, tässä eetokone miimi." (miimi=silmät) "Niin. Tiesitkö sä Isosisko, että lentokoneella ei matkusteta niin, että istuttais sen selässä, vaan sinne mennään sisään?" "MIKSI?"

"Missä isi olla?" "Isi on töissä." "Miksi?" "Koska töistä saa rahaa, ja rahaa tarvitaan, että voidaan ostaa ruokaa." "Niin. Isi mennä työ, isi ahaa, minä ostaa keehoeppu!" Kerhorepun ostoon pitäis suunnata lähiaikoina...

Isosisko jakoi pilttipurkin kansia leikissä. "Minä moota. Pipana yksi" Kristillinen tasajako, ja silleen. 

Isosisko käyttää kauheasti sanoista perusmuotoja (miten se on ne oppinut, kun eihän esim. verbien perusmuotoja kovin paljon tule puheessa käytettyä?). Eilen se oppi -lle -päätteen. Iltarukouksessa se pyysi huolellisesti siunausta "minäLLE, isiLLE, äitiLLE, PipanaLLE, mummoLLE, papaLLE, eeloLLE, molliLLE. Ei muuta!"