8.8.2016

Toinen yhteinen lomaviikko

Mökiltä tultua vietettiin pari kotipäivää. Käytiin myös lasten kanssa Linnanmäellä ja mulla oli kaveriporukan tapaaminen. Oli ihana nähdä rakkaita ystäviä! Kotona puuhailtiin niitä näitä, pestiin mattoja, poimittiin viinimarjoja, käytiin uimassa, käytiin keräämässä vattuja (saatiin lähinnä mustikoita)...

Poikasen käden jälkitarkastus oli ja kaikki kunnossa. Autot käytettiin taas vaihteeksi huollossa ja korjaamolla. Isommalla autolla oli kesän kolmas kerta, tällä kertaa siitä korjattiin jäähdyttimen joku osa. Pienempi oli vasta ekaa kertaa tänä kesänä, mutta siitäpä löytyikin yhtä ja toista korjattavaa sitten.

Mä ahkeroin puolitoista viikkoa joka ilta hullun lailla psykologiaa. Ensin kognitiivista psykologiaa ja sitten neuropsykologiaa, ja sain kuin sainkin molemmat palautettua heinäkuun puolella. Arvosanoja nyt vaan odotellaan, ja tietysti todistusta psykologian opettajan pätevyydestä.

Ja päästiin sitten kuitenkin sinne toisellekin mökille. Siellä oli kylmä! Mutta ihan kivat pari päivää vietettiin. Yhtenä päivänä satoi ja piti keksiä mökkipuuhaa, improvisoitiin sitten mylly-peli ja opetin Isosiskon pelaamaan sitä. Isosisko on tosi näppärä tuollaisissa logiikkapeleissä, esim. Othellossa hakkaa jo Miehen ja ristinollassakin on taitava. Joten myllyhän siltä sujui ihan kivasti ja hoksasi säännötkin heti. Mä pelasin yhden erän myös Miehen kanssa, mutta siltä meni jotenkin pasmat sekaisin ja voitin sen ilman, että se sai multa syötyä yhtään nappulaa :D

Ehdittiin myös poimia vattuja (minä ja Pipanainen, kehnolla menestyksellä. Joudutaan ensi talvena ostamaan vattumme kaupasta) ja kalastelemaan (Mies vuoron perään vähän jokaisen lapsen kanssa). Lapset uskalsivat rannasta uimaan, vaikka mun ja Miehen mielestä mutapohja on hullun ällöttävä. Pipanainen raivasi rannasta vesikasveja tosi paljon pois. Isosisko auttoi mua tiskeissä ja sai sytytettyä takkaan tulet ihan itsenäisesti.

Poikasella on joku mies-vaihe menossa, ja ne nukkui Miehen kanssa "mies-kamarissa" ja hän tilasi saunajuomaksi "miesten mehua" (Papan lanseeraama termi). Niin ja yhtenä päivänä kotona kävivät Miehen kanssa "miesten retkellä" (katsastamassa auton ja syömässä jätskit). Musta on suloista, että se on niin innoissaan isin kanssa tekemisestä ja vielä silleen "me miehet"-hengessä. Vaikka monessa kohtaa vielä vain äiti kelpaa.

Viikonlopuksi mummi ja ukki tulivat mökille ja tytöt pääsivät sitten sinne telttaankin nukkumaan mummin kanssa (ukki nukkui Poikasen kanssa kamarissa, josta oli nyt tullut "mies-luola"). Mies lähti viikonlopuksi ystävän luo Lappeenrantaan pelaamaan sotalautapelejä ja mä kotiin olemaan yksin. Tai kävin mä perjantai-iltana ylistysfestareilla, mutta sitten olin vaan yksin kotona koko viikonlopun. Nautin kovasti yksin olemisesta, mutta en osannut nukkua (ja olin sitten tosi väsynyt, enkä saanut tehtyä paljon mitään, vaikka olin suunnitellut kaikenlaista). Taas kerran totesin, että yksin oleminen on parasta silloin, kun se on harvinaista luksusta :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti