22.3.2017

Tautipäivitys

Meillä oli lauantaina mun äidin 60-vuotisjuhlat. Äiti ei halunnut isoja juhlia, ja oli kutsunut oman perheen lisäksi "vain" sisaruksensa lapsineen. "Vain" lainausmerkeissä siksi, että vaikka osa mun serkuista ei päässyt tulemaan, niin oli meitä kuitenkin muistaakseni 35. Oli kivat juhlat.

Me jäätiin juhlien jälkeen vielä yöksi mummolaan. Sekin oli ihan kiva, lapset ehti vähän viettää aikaa mummon ja papan kanssa, eikä tarvinnut ajaa niin paljon yhtenä päivänä. 

Nyt meillä on Pipanainen kuumeessa. Ehdin eilen olla tunnin verran töissä, kun eskarista soitettiin, että Pipanaisella on noussut kuume. Tämän aamun lukema oli 38,5 ja samoissa pyörittiin eilenkin. Kovasti toivotaan, että paranee pian. Eskarissa olisi nimittäin perjantaina karkkipäivä ja lauantaina olisi Pipanaisella kaverin HopLop-synttärit, molemmat kovasti odotettuja juttuja. 

Mua on jo pari viikkoa vaivannut toispuoleinen päänsärky/korvasärky. Kävin eilen lääkärissä, kun epäilin korvatulehdusta (mulla ei ole koskaan ollut korvatulehdusta, joten en tiedä, miltä se tuntuu). Lääkäri katsoi korviin ja totesi: "ei ole korvatulehdus. Saattaa olla joku muu tulehdus. Syö paljon Buranaa." Sitten se arveli, että vika voisi olla mun leukanivelissä. Kuulemma sellainenkin voi olla, kuin leukaniveltulehdus. 

Ei mulla ollut tullut mieleen, että ongelma voisi olla leuoissa, kun oireet oli ihan saman tuntuisia kuin poskiontelotulehduksessa, paitsi että tää tukkoisuuden tunne, särky ym. oli oikeassa ohimossa ja korvassa. Mutta mistäs sitä tietää, voihan se olla leuoissakin. Mä myös puren hampaita yhteen nukkuessa, että varmaan siitäkin voi aiheutua. 

Lääkäri halusi vähän kokeilla, miltä mun leukanivelet tuntuu. Se "ihan vähän" painoi niitä. Sen pikku kokeilun jälkeen on kyllä ollut leuat tosi kipeänä. Mullahan on leukanivelet ihan tohjona jo valmiiksi, et en tiiä, onko tuollainen pikku runnominen niille enää kovin hyvä. No, tässä sitä nyt ollaan. 

Lojutaan Pipanaisen kanssa sohvalla. Pipanainen katsoo telkkaria ja on kipeä. Mä kuvittelin tekeväni vähän töitä/opiskeluja. Tai siis, aion tehdä. Kohta aloitan. Ihan varmasti. Kohta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti